Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver din häst

  • När Asta skrittar i friskt tempo ute i skogen (inne också för den delen, men då sjunger jag inte riktigt lika ofta) blir hennes steg perfekta taktslag i Ett fel närmare rätt med Den svenska björnstammen, så den låten går på repris under våra uteritter då jag ska jaga bort ev. björnar som gömmer sig bland snåren.
  • Asta är så bra kompis med sin bästis Tarpa som hon delar hage med att de utan problem tränger ihop sig båda två i en sån där svart hink av mindre modell när båda är törstiga.
  • Är eventuellt lite personlighetskluven enligt en av mina teorier. Vissa dagar kommer hon springande till grinden när man kommer och ska hämta henne, andra får man bokstavligt talat dra henne ur hagen. Det kan ju i och för sig ha att göra med dagsform och humör, men det låter inte lika unikt.
  • Asta har ju onekligen enorma öron (modell Älgöron Deluxe +) och hennes huvud är inte direkt litet det heller. Ändå har hon liten mun antar jag, eftersom hon har storlek 12,5 på betten. Det är samma som Chassen har, så ev. kan det vara han som har stor mun också.
  • Bajsar så ofta att det måste vara oftare än medelbajsandet per tid man tillbringar med medelsnittshästen. Tre gånger under en transporttur på knappt två timmar är inte ovanligt, och inte heller samma mängd under ett ridpass. Tiden hon står i stallet före och efter man ska rida brukar det också bli runt två högar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0